Az elmúlt néhány évtizedben minden kétséget kizáróan beköszöntött az internet kora. Ez ma már sokkal több annál, mint azt elején álmodni lehetet. Nem egyszerűen csak összeköti az embereket, hanem ennél sokkal többet tesz az online tér, lehetőséget nyújt számos dologban kiteljesedni, érvényesülni. Nem véletlen az sem, hogy a kereskedelem egy jelentős színterévé vált. Ennek megfelelően, az internet ma már egy marketing platform, amit érdemes kiaknáznia célirányos módon.
Erre nyújt lehetőséget a PR (közösségi kapcsolatok) kampány. Sokkal több dologra kell figyelni a PR cikk írásnál, mint gondolná (forrás: prcikk.com). A szövegírás egy külön tudomány, ami nem csupán annyiból áll, hogy összedobásra kerül egy cikk és már mehet az olvasók elé. Sok olyan apró trükk van, amire külön figyelni kell, ha azt szeretné, hogy megnyerje a leendő vásárlóit. A PR cikk nem egyszerűn csak információt közöl, mert egyben nagyon marketinges jelleggel is bír.
Voltaképpen úgy férkőzik be a vásárló bizalmába, hogy meggyőzi arról, miszerint csakis az adott termékkel érheti el a vágyott célját. Ha egyszerűen csak ismertető jellegű volna, akkor bármilyen szakmai cikk felválthatná, de itt többről van szó. Úgy informál a fontos jellemzőkről, hogy közben azt sugallja, csakis az Ön által kínált árucikkel érhető el a várt eredmény. Példaként lehet venni egy konyhabútort. Rengeteg weboldal van az interneten, ami ilyen jellegű termékeket árusít és sok esetben szinte ugyanazt a kivitelt.
A minőségi PR cikk írásakor teljesen egyedi formában történik meg az adott termék körbejárása, például az alapján, hogy említésre kerülnek hasznos tanácsok az elrendezésben, ötletek a stílusos megjelenés fokozására, arra vonatkozóan, hogyan lehet a konyhát teljesen személyre szabni az adott bútor segítségével. Ezek a közvetlen kis fejezetek annyira megnyerik a vásárlókat, hogy eszükbe sem jut máshol keresni tovább, mert biztosak lesznek abban, hogy az adott bútordarabra van szükségük, amit azonnal magukénak akarnak tudni. Jelentősen fokozható tehát a PR cikkek írásával egy oldal látogatottsága, valamint az értékesítések száma.